Viktor vill bygga ett eget mediehus

För ett kort tag sedan fanns det en artikel där Viktor sa att den yngre generationen är de som kommer att ta allt mer makt. Det då det idag finns en massa bloggare eller influencers som påverkar sina hundratusentals följare på olika sätt. Viktor insåg själv när hans Instagram fick över 60 000 följare att hans namn numera var ett varumärke. Då brukade han själv fråga i butiker om att få låna kläder. Idag bor han i Stockholm och samarbetar med flera stora företag och har en karriär som bara fortsätter uppåt. Viktor är dels en influerare, musiker, pr-konsult, föreläsare och mycket mer.

Nytt sätt göra reklam på

Influencers, eller influerare som det heter på svenska, är ett nytt sätt att göra reklam på för företag. De når ut till bra många fler på det sättet. Branschen växer mer och mer och omsätter större och större summor. Viktor tror det beror på att man har stor del av sitt liv i mobilen samt att folk är intresserade av andras liv. Viktor har insett att han har bra koll på vad som utmärker framgångsrik marknadsföring via sociala medier. Han har en del av detta med i sina föreläsningar som han gör. Han är framgångsrik i det han gör och nu har han planer eller önskemål att ta det ett steg vidare. Dels är planen att fortsätta göra musik med Samir. Men sedan har han drömmen om att bygga ett eget mediehus.